CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20090525

i've been tagged,,

16 fakta tentang saya..


1) dilahirkan sangat bulat, dengan rambut yang sangat lebat dan itam.. membesar dengan bulat shinggalahhh saya masuk sekOlah.. tym skOl jadik kuruss,, sebab terlampau aktif dalam netbOl n handbOl.. masa zaman kat university pulak,, saya sangat aktif dalam palapes.. habis palapes,, badan menjadi bulat semula.. lepas kawen,, makin bulat! lagi lagi dan lagi.. bila badan ni nk kembali nOrmal ya?? :(

2) kini,, ½ bOiled eggs merupakan makanan ruji saya.. at least sebutir sehari.. tu pOn if mr.huby tak pOw.. kalO tak,, 2 butir sekali.. memang sedap! nyum nyummm..

3) saya mempunyai size family yang agak kecik.. dOlu tym kecik penah merungut why my parents lahirkan terlalu sikit anak.. like 3 Of us? huhu… andd 3 gals pulak.. tertanya tanya nape saya takde adik laki atau abang,, yg bOleh jaga saya nanti.. haihhh. namun sekarang i realize, hOw pathetic it is tO feel that way.. becuz lagi serOnOk adik beradiks sikit.. tak serabut. haha.

4) deep dOwn inside my heart,, sOmetimes i dO feel extremely nervOus and anxiOus abOut the things cOming up ahead tO the extend kadang kadang tu mengadap my Organizer secara lama Cuma untOk berangan and think abOut stuffs kat umah tanpa melakukan sebarang kerja.. huuuu~

5) semenjak kecik,, saya banyak menghabiskan masa saya bersama adik kemba saya,, cik jujiegediks yg sangat gediks.. xOxO.

6) i perasanly think that i am a tOtal bOdy-cOnsciOus! andd definitely nOt self-cOnsiOus. self-cOnsiOus hanya untuk mereka mereka yg rasa insecure andd lOw self-esteem! ahahahaaa..

7) i am very grateful tO have sO many interesting peOple arOund me.. i mean every single persOn arOund me. each andd everyOne Of yOu have yOur Own special qualities. muahhhsssxxx! thanks. anddd thank God.

8) saya teringin nak duduk duduk di umah gOyang kaki,, tanpa perlu keluar bekerja. even ramai yg dah kata,, 'chekgu' adalah keje yg paling senang.. tapi 'TIDAK' bagi saya. sebab byk benda yg kita perlu fikirkn sebenarnya bila jadi chekgu. bukan mcm yg byk Org kata tu. hanya 'chekgu chekgu' saja yg tau betapa penatnya jadi chekgu.. OOOhhh,, harap haraplah mr.huby membaca entry saya ini. bOlehlah saya melepak lepak saja di umah. ahaksss.

9) penah dituduh Obses dengan kemba sendiri.. haha! Of kOs YES! dah dia ditakdirkan menjadi kemba saya seumOr hidup saya.. takan saya tak bangga kan?? bukan sume Org kat dunia ni dilahirkn kemba.. bayangkannn,, saya di antaranya. mestilah saya bangga! selama umOr saya skang ni,, seingat saya,, dialah semangat saya. dialah sumber inspirasi saya. kami bergadOh bersama sama. bermain sama sama. mandi sama sama. menyusu sama sama.. belajar sama sama.. dia adalah segala galanya bagi saya. dialah yg memberi saya semangat untOk belajar dan berjaya masa saya fOrm 6 dOlu.. syukur sangat sangat sebab saya sudah dapat sOrang kemba yg bagus! dan dia skang telahpOn selesai ngan masternya.. cik jujiegediks,, saya sayang awak sangatlahhh!

10) saya juga penah dituduh self-centered.. dan merasakan sedikit sebanyak sifat tu memang ada dalam diri saya.. ya! sume Orang ada kelemahan masing masing,, begitu juga dengan saya. ehehhh.. cuba berubah menjadi yg lebih baik setiap hari!

11) banyak yg melihat kehidupan saya as 'perfect' Or 'almOst perfect'.. saya bersyukur.. tapi sebenarnya takde la seperfect mana pOn.. mybe im just gOOd in hiding my flaws.. yeahhh,, mana ade Orang suka tunjuk kelemahan diri sendiri kan?? itu lOser namanya! heuheu.. but tunjuk kelemahan untOk memperbaiki is definitely a gOOd thing… hehehh

12) masih terkenangkan citer buaya kt felda besOut, sungkai.. betOl ke ada buaya yg sampai bOleh buat perjanjian ngan manusia ek?? susah nak percayalahhh.. saya tau buaya memang binatang yg pendendam,, tapi citer ni macam peliklah.

13) saya asyik tertanya tanya,, "bila saya nak pregnant ek??".. rasa macam dah tak sabar jek.. haihhh. skang ni,, saya ngn mr.huby sedang giat berusaha.. ramai yg tanya tanya,, "jujah,, dah de blOm?? cepatlahhh... kitOrang dah tak saba nk jadi aunty ni".. membuatkan saya bertambah semak.. tp ada juga yg kata "relaxlahh ja,, kan kO masih muda lagi.. blOm de rezeki lg tu. kejap kejap lg adalah tu".. tahla,, yg penting apa jua kata mereka,, saya ngan mr.huby tetap mahukannya,, secepat yg mungkin.. insyaAllah.

14) i dream Of having lOtsa lOtsa kids.. insyaAllah.. walaupOn saya seOrang yg sedikit degil,, hOpefully anak anak saya nanti ikOt perangai abi dia yg tak degil,, sOpan santun,, ramah tamah,, rajin,, dan baik hati.. hiksshiksss.

15) saya sedang berusaha untuk menjadi wify yg sOlehah.. yg tau mengikat huby ngn air tangannya.. everyday,, saya cuba masak makanan yg tersedap untuk mr.huby saya.. saya mahu jadi wify yg mampu menjadi pengurus kepada umah tangga,, pengurus kepada mr.huby saya,, dan juga pengurus kepada diri saya sendiri.. insyaAllah.. aminnnn.

16) saya ngan mr.huby saya memang phOtOhOlic.. pantang ada any chance nk bergamba,, memang suka je.. laju laju pOsing.. sangatlah besh dapat mr.huby yg memang spOrting and tak kisah.. tapi mr.huby kadang kadang kaku je bila ada Orang yg tak dikenali ada kt kawasan tu.. dia macam segan segan gitu.. hakhak.



Okey,, pen Off.


0 cheesecake jujah: