CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20090515

resepi ini hari,,

Ohhh my gudness..saya dah jumpa resepi yang saya kira menarik untuk dicuba hari ni..emmm,,mr.huby nak mamam ikan keli pulak hari ni..saya bukannya tamO masakkan,,cuma takOt sikitlahh (takOt banyak sebenarnye;p). fObia bila tengOk minyak dia mercik mercik time menggOreng tu tau.haihhh

tapi takpelahh,,demi mr.huby saya,,saya sanggup lakukan apa saja! yeahhh..

(mahu jadi isteri sOlehah kan??hikss)

dan kat bawah ni,,resepi yang saya jumpa tadi ;



Bahan-bahan ( 2 orang ),,


* 2 ekor ikan keli sederhana besar
* 1 keping asam gelugur/asam keping
* secubit gula
* secubit garam dan kunyit
* minyak untuk menumis

Bahan dikisar,,

* 10 biji cili api
* 5 biji cili merah

Cara-caranya,,

1) Bersihkan ikan keli. Gunakan limau nipis dan daun limau purut untuk hilangkan hanyir
2) Lumur ikan keli dengan garam dan kunyit. Goreng hingga garing dan ketepikan
3) Tumiskan bahan-bahan yang dikisar. Masukkan gula dan asam keping hingga garing.
4) Angkat dan tuang di atas ikan keli garing tadi.


waaa..nampak macam sedap je kan??selain tu,saya juga mahu gOreng udang ngan cheese..mr.huby sukaaa sangat! dannn,tak lupa juga,,terung digOreng ngan telur..

yummy yummyy yummyyy!!!





camat mencuba
puan jujah !!




2 cheesecake jujah:

{ Miss Syahira } said...

wahh.. wahh.. isteri solehah. puan jujah.. banyak gils cili kamuu?? ouh.. aku nih memang tak pandai makan pedas! uhuhu.. oit.. anda telah di tag lagik. sila-sila lah jenguk blog aku, sebab org yg aku sangat suka tag ialah kamu. eheheh..

jujahxo. said...

manyak eh?? alaa, bukan ikOt sangat pOn resepi tuh. pndai2 adjustlah.. kang kalO x adjust, berak berak plak aku ngn madet nt! hakhak;p

aduhh,, kna tag lagik! Oke Oke.