CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20090615

wahh wahhh becoknyeee !,,

Ohhh sedihh! sampai je umah tadi huby laju laju bagitau huby ada berita buruk untOk saya. berdebar jugaklahh nak tau tapi saya gagahkan diri untOk mendengarnya. huby ngan muka bersalah terus bagi cincin huby kat saya sambil cakap "mata cincin i dah tanggallah sayanggg!" Ohhh my gudness memanglahh saya tergamam tak terkata diam je sambil amek cincin tuh. pikiran saya mula menerawang jauh jauh sambil terbayang bayang rupe cincin huby sebelum nih yg cantik bergaya dan menawan hati saya itu. ohhhh memang tak terkatalahhh.

.

"nape bOleh jadik camni??" saya tanya kat huby. bayangkan baru 6 bulan huby pakai cincin ni dah tercabut mata dia ohhhh betapa ganasnyaaaa huby! huby kata cincin tu tersangkut time huby nak tanggalkan sweater kat sekolah pagi tadi. rasanya bila dah tersangkut tu huby terus rentap je sweater tu sebab tu sampai tercabut mata dia tapi kalo tengOk balik kaki pemegang mata cincin tu memang ada yang dah patah satu batang. jadi agak sahlahh memang huby yang rentap agaknyaa. salunya cincin kalo mata dia tercabut sebab kaki dia terkangkang tapi untuk kes huby nih memang kaki dia dah patah terus! alaaaahaaiiii :(

.

sampai hati huby dahlahh habib kat perak ni takde nak beli dOlu pOn bersusah payah pegi d'curve semata mata nak cari cincin ni tengok tengok tak sampai 7 bulan pakai huby dah cabutkan mata diaaa. bukan susah je nak cari mahal pulak tu dekat rm2500 saya beli dOlu huaaaa!

.

sampai sekarang saya masih terkejut asik terpikir pikir nape sampai tercabut mata dia. saya dah mintak huby carikan mata dia huby kata dah merata cari tapi memang tak jumpaa. alahhhhh dahlah berlian tulen tuu mahal tau tak huby oooiiii...... mestilahhh sayang cincin kawen pulak tuh haihhhh.

.

tahlah bila pikir pikir balik saya salu mengalami problem ni makin saya puji puji barang kesayangan saya, mesti ada something yang akan berlaku pada barang kesayangan saya tu bukan barang kesayangan saya je malah mende mende lain pon. tau tak malam tadi saya tolOng huby simpankan cincin tu kat dalam locker sambil tu saya belek beleklah cincin tu sambil cakap dalam hati suka betOllah bila tengok huby pakai cincin ni rasa hapyyy sangat bila huby suka pakai then lepas tu saya simpanlahh macam bese. tengok tengok tengahari ni dah cacat pulak!!!!

.

mungkin ni yang dikatakan takde rezeki kita yelah bayangkanlah huby tak penah pakai cincin kawen time pegi skola kalo pakai pon huby suka pakai cincin yang saya belikan dOlu sebelum kami kawen tapi ini hari???? baru ni saya terpikir bila masa pulak huby amek cincin tu ek sampai saya tak sedar langsung?? bukan tak bagi pakai tapi yelah kan jalan nak pegi skola huby tu bahaya manyak orang dah kena tahan ngn keling yang kejenya suka samun orang. memang betol betol kejadian Tuhan sah sah kita tak dapat nak lari lari ye tak?? tadi saya dah mintak huby gantikan yang baru yelahhh dah huby yang hilangkan kan? sO biar dia yang ganti andd huby janji nanti time pegi kl nak singgah habib pegi ganti mata yang baru.

.

tengOklahh piccas cincin huby kat bawah nih;
.
.
.

(( cincin dari saya untOk huby. masih cantekkk lagi time nih ))

(( waktu saya sarungkann cincin kat jari huby ))


(( cincin huby time kat jari huby. Ohhh sukanyaaa ))


(( dann ini yang sudah tercabut matanya. sedihlahhh ))





//yang penting saya memang terkejut sangat sangat dann masih susah nak terima hakikat nih. Ohhhhhhh hubyyyy…. :'(


10 cheesecake jujah:

-Mr.FiQ & Mrs. FiQ- said...

ciannye ja.... sabo jek la...
cincin opix pon ritu mate die tanggal...
aku siap nagis lagik..... sedeih....
pastu pakse g habib ikatkan balik...

bile ko jd cam ni.. aku terpikir...
adakan habib nyer mate xkuat? atau sendiri ganas..?

padehal opix nyer ritu just cincin terjatuh ke lantai je...

erm... renung2 kan.....

jujahxo. said...

tahlah ul..
aku rasa mmg madet yg ganass kOt!
dia tu kalO nak cepat mmg camtu.

haihhhh..

dahlah mmc aku wat hal.
tambah pulak ngan prob ni.
geram jek.
:(

{ Miss Syahira } said...

erk..
ok.
evidences ni buat kita bertambah kuat untuk takmo bagi cincin ada mata.
hhuhuhu.
dah byk kali dengar cincin bermata-mata ni tercabut mata!
esp diamond..
isk.

jujahxo. said...

waahhhhh!!
jangan berkata begitu!
saya sungguh sedihhlahhh.

mau nanes.. mau nanesss..
:'(

Cik Syahira said...

erk..
sorry darling.
jangan la nanges!
ok.. sy berasa bersalah la.
isk..
sbg menutup kesedihan sila jawab tag.
tajuk the most hilarious letter ok.
di blog versi bahasa inggeris.

jujahxo. said...

huaaa!!
kamu nih mmg jahatlah sheera.
sengaja nk kenakn saya ya~!
;p

kasih awana said...

takpe jujah. jangan sedih2. mesti ada hikmah disebalik semua yang berlaku kan. mujur awak ada hubby yang begitu memahami.=)

jujahxo. said...

yup! sy bersyukur sangat sangat sbb dpt huby mcm madet. =))

Oke,, dah takde papelah.

semalam tuh cuma terkejut n terkilan je.

tp takdelah lama.

heuheu;p

nakiah said...

kesian jujah.. jgnlah sedih. cik kiah yakin, huby kamu juga sedih. mgkn dia x sengaja.

jujahxo. said...

yup! sy tau itu.

huby sy mmg ckup bersedih ngn kejadian itu.

skang da tak pk lg da.

da mmg takde rezeki kte kan kan??