CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20090516

happy teacher's dayyy,,


*Selamat Hari Guru* ,,



saya ucapkan khas buat mr.huby (Mohd.Mahadhir mOhd.Shafie)..juga khas buat ayahanda tercinta (Roslan Sabikin)..semOga kalian di bawah ini terus tabah dalam menghadapi dugaan dan cabaran di alam perguruan yang menyesakkan dada ini..


Ohhh,,dedikasi ini juga ditujukan khas buat diri saya sendiri,, selaku bakal guru pada ujung tahun nanti..insyaAllah..



anyway,, nak bagitau. bukan senang sebenarnya nak jadi cekgu ni. bila saya dah merasa sendiri jadi cekgu,, mengajar murid murid,, ngan keje yang menimbun,, bukan sekadar kat seOlah. sampai kena bawak balik umah tu!! rasanya,,memang penat, letih, dan kalO ada yang tak tahan,, kOmpemm memang bOleh jadi stress Oke.

i’m seriOus. tak tipu.

Okelahh, meh saya cerita pengalaman masa mula mula masuk skOl itu hari.. hmm,, baru 1st day,, malam tu saya dah mimpi yang saya CEKIK BUDAK!! dann sudah tentulah mr.huby yang jadi mangsanya!saya dah cekik dia Oke. memang trauma,, kena pulak masuk kelas yang sangat mental. last last cekgu pulak yang mental. kadang kadang terfikir,, budak kelas ni dahh macam mOnyet kat dalam zOO! terlOmpat sana,, terlOmpat cni.. haihhh. memang tangan jalanlahhh!

dan saya tahu sebenarnya,, mungkin masa saya skOl dOlu,, saya terlalu *nakal* sampai sume cekgu serabut ngan saya..tapi saya mula sedar,, restu dan berkat ilmu cekgu memang sangat penting untOk kita berjaya, selain restu dan berkat ibu bapak kita.. syukurrr tak terhingga,, time fOrm 6 dOlu,, saya mula sedar.. dann saya berjaya. alhamdulillahhh..:)



tapi kan,, kadang kadang rasa sedih pOn ada. kenapa ye,, ramai Orang cakap pekerjaan cekgu ni *tahpape*.. ada yang kata,, "alaaa..keje cekgu jee". tapi diOrang tak sedar ke engineer, dOctOr, lawyer, angkasawan,, andd watevslah tu,, daripada mana diOrang dapat ilmu sebelOm ni ek??? pelik, kalO pandai sendiri,, stdy sndiri,, sampai berjaya tu takdelahh pelik sangat.. ni majOrity besarnya stdy kat skOl!! dann sudah tentulahh cekgu yang mengajar diOrang kan? ye tak??? hmmm.. bOleh pulak nak kerekkk..



haihhh.. tengOk,, tiba tiba tersensitip pulak. hehehhh;p mintak maaplah suma ye.. tak sengaja. yang penting,, sekali lagi saya nak ucapkan....


*SELAMAT HARI GURU*yaa!!!



2 cheesecake jujah:

Cik Jannah said...

camat hari cikgu to ur hubby n dad.
n tok ko jgk yg bakal jd cikgu...
again.
tag 4 u!

hahaa
;)

jujahxo. said...

tenkiu sOOO much darling. Ohh, terharunya aku! sObsOb :'(


Oke Oke.. nt aku jawabla..