CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20091113

fobia ??? kenapa ? kenapa ?

... mcm mane nak mulakan eh? sampai sekarang masih fobia. sumpah selama ni tak penah kena jadi bila kena rasa mcm nak NANGISSS!! takuttt

...

dua malam lepas, saya & madet keluar pukul 4 pagi. SEBAB? lapar tahap gila babas. sungguh mmg lapar! sepanjang hari tu, kami tak makan nasi langsung. madet pulak bleh tido sepanjang malam tu. terkulat kulatlah saya sorang sorang kt depan tv tu. kejap terlelap pastu kang jaga semula. tak nyenyak langsung. tiba tiba dalam kul 3 tu madet bangun. myb dia teringat yg saya tak makan lg jd dia ajak saya makan. jd dlm kul 4 tu kami pun keluar.

emm tiba tiba ada pulaklah road block kt tengah pekan bidor tu. pelik selalu tu tak lama kan. lepas tengok tengok besenya derang suh jalan. tapi kali ni rasanya tiap driver derang nk check lesen. mmg tak kisah langsung sbb dah mmg tugas derang kan? tp kami rasa pelik bila madet bg je lesen, polis tu senyum senyum. masa tu barulah kami perasan yg lesen madet dah abeh tempoh tak smpai pun sehari. ayooo! kiranya lesen tu abeh 11 nov tapi yg kitorang kena tu 12 nov (4 am). tak sampai pun 24 jam kan? ahhh

aduh yg geram tu polis tu tanya. nak jumpa kopral ke tak? kalo taknak kena belanja minum. ehh ehhhh.. BANYAK CANTIKKK muka! tu kira rasuahlah! BERDOSA bg sesape; baik yg memberi baik juga yg menerima.

bila madet bg mcm mcm alasan tamo belanja derang, polis tu laju laju suh kami park kete kt tepi & jumpa kopral. arghhhh tension oke!! masa tu saya dah menggigil. air mata dah bergenang. saya ikut madet keluar konon konon nk bg dia semangat. haha. bleh plak..

kami disoal mcm mcm. yaaa ini mmg SALAH KAMI sbb kami cuai; tak peka. jd saya terima. tp akhirnya kami dilepaskn mcm tu aje. kopral tu mintak madet perbaharui lesen. saya tak tau ape sbb kopral tu lepaskn kami. tp lepas dia dpt tau kami 'cekgu' dia mcm lembut hati pulak. tambah pulak dia terpandang perot saya yg boyot ni haha. tu gaknya yg dia jd baik tu hihi. emm jadi kami pun laju laju blah.

even kejadian ni dah 2 malam, tp smpai sekarang masih terbayang bayang kt kepala saya. rasa mcm baru je kena. ahhh saya sangat sangat takut. yaaa saya mmg sorang yg SKEMA saya tau itu. tp tak kesahlah kan. dah nama pun undang-undang. mmgla kita kena patuh & hormat kan? kan? kan? ada yg tak setuju ke?

...

mungkin jugak sbb saya penah bercita cita nk jadi POLIS TRAFIK. jadi takkan lah saya nak langgar undang undang kan? mmg tak patuttt




moralnya; ini semua mmg pengajaran. jadi setiap orang mmg kena peka dan jangan cuaiiiii oke


4 cheesecake jujah:

kasih awana said...

kesian jujah. sabar ye..

jujahxo. said...

oke dear :)

ehh lama dah tak dengar berita!

{ Miss Syahira } said...

hi ja.

pasni pesan kat madet renew license 5 thn terus. hihi..
sy pun buat mcm tu. tahun 2014 nnt br expired.
wink..wink.

jujahxo. said...

emm sbb wat camtula sebelum ni jd dia terus LUPA! aihhh mmg tensiOn babe