CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20100116

transformasi whatsoeva

oke entri kali ni lebih kepada evolusi perkembangan after 8 month of pregnancy. ni baru wajah ye, part lain jgn citer laaa.. haha.. emm hakikatnya saya agak tersentuh hati dgn perubahan perubahan yg telah saya alami sepanjang 8 month ni haha! gediks. mane taknya, berat saya naik dgn begitu mendadak. muka pulak yg sememangnya dah tembam, jd semakin tembam. MUKA PENUH bak kata orang. waaaahhhhh boleh makan dalam ni. heuuuuheuuu!

well for me, after 8 month, perubahan di wajah yg obvious adalah ;

1. hidung saya jd bertambah kembang. before this ramai yg cakap hidung saya comel sbb kecik. ehh bukan nk sombong eh. tp orang yg cakap. ada yg suka panggil saya hidung tikus lg haha. but now dah kembang tak kecik mcm dulu dulu lg. watevslah

2. mata saya jd lebih sepet drpd biasa. dah la mata saya mmg kecik, sejak bawah pipi jd a bit chubby, so mcm mengecikkan mata la in a way. tak boleh nk buat apa dah.. bila ketik piccas tu, sgt ketara nampaknya bila saya senyum. kalau gelak lagilah, mcm dah takde mata haha!

3. double chin yg melampau. yesss mmg melampau oke. yg ni agak merunsingkan sketlah sbb ramai yg cakap double chin susah nk hilang. betul eh?? ada tak exercise utk hilangkn double chin ek? ahhh

oke cukuplah 3 changes kt muka. ni belum lg part part yg lain, semuanya berubah. leher dgn tengkuk will become dark. nak kata daki bkn daki. orang tua tua cakap toxin. so katanya jgn digosok, takut tak hilang kesan tu. tp saya gosok jgk sbb dah gerammmm sgt! kaki pun akan membengkak. ohhh ni buruks oke. tp kalau saya aktif berjalanlah. kalau asik rehat rehat je mmg tak bengkak pun. lengan, peha, jari jemari tgn dan kaki, & of course the perut mengembang dgn jayanya.. and towards the end of pregnancy sakit belakang yg teramat sgt. tp tu boleh cover lg berbanding sakit ulu hati & tulang rusuk. myb kaki si kecik dah panjang, so bila kaki dia gerak gerak tu kena pulak kt rusuk kita. emm apa lg ye.. dan bila tidur, saya akan pusing 180 degree.. just to get comfy & seram seram kot kot si kecik ni terpenyek watsoeve. hahaha! padahal doc & nurse semua kata tak payahlah risau sbb si kecik ni mmg dah ada ruang dia kt dlm perut ni.. but still cuak. since si kecik getting bigger, rasa dia mcm sempit je kt dalam tu. iskisk :(

ohhh tp semua pengalaman ni mmg sgt besh sbb ini adalah anugerah Allah yg tdk dpt ditukar ganti yg sgt sgt tinggi nilainya. seorang cahaya mata, iA.. walaupun belum keluar lg, the timbulan timbulan yg kerap wujud kt permukaan perut ni, maybe tangan, kaki, siku atau lutut, emm maybe jgk punggung.. saya tak pasti.. mmg dah sgt sgt mengujakan! i likeeeee!!! yesss my little baby, i know u cant wait to see the world, kan?? so, see u soon darling ;)

so kepada kawan kawan yg bakal pregnant lepas ni, get readylah ye.. all the besh!!!

utk ibu yg dicintai, skrg oja tau perasaannya bila kita "susah susah" mengandungkn anak 9 bulan. dua lg pulak tu. mesti ibu selalu mengharapkn yg terbaik dr oja tp oja pulak selalu lupa.. im sorry.. i love u, ibu. u are my everything!

oh ye, utk bekas hausemate, ecah kecik.. congrats ya! dah jd ibu dah kamu. all the best babe :)


8 cheesecake jujah:

nakiah said...

i tingin nk rs pengalaman ni la jah but blm kwin lg. so how????? ples help me.
:(

jujahxo. said...

emm pe plak sshnya?? kawen jela. abeh citer. Oke ??

Cik Jannah said...

wow teruja plk.
tp mcm takut je ja?
x berat ke nak bwk baby? n 1more thing aku slalu tgk mber aku yg pas besalin pewot diorg buruk seh. haishh 2 yg wat aku tkt aje

jujahxo. said...

berat?? tah ek. aku takde rasa berat plak. jln pn msh Oke je lg. myb ank sulung kOt tu yg takde berat sgt.

buruks?? buruk cane tu? kO jgn wat aku takOt jannah!

baby shine said...

baby scary before dis. but bla i read ur experience, jd excited plk! tiba2 teringin. hehehehe

jujahxo. said...

ohh yakah ?? i dOlu pOn camtu gak. mula mula mmg mcm takOt je tp lama lama SGT SGTTT BEST tau ! ;)

nad said...

oja, nnt link kn blog kite ek! :)

http://papamamazakwan.blogspot.com

tq

take care sis!

jujahxo. said...

Ohh oke kak nad ! ;)