CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20090624

sumpah gils emo tau tak??,,


aduhaiii besarnyaaa lah dugaan.
baru dua hari dapat gudnews
tiba tiba dah jadi macam ni pulak.
emo oke.

saya tau,, tau sangat sangat
berita yang saya anggap berita baik ni akan membuatkan ibu saya kat kampung tu risau.
saya tau sangat sangat ibu masih tak yakin dengan saya.
ibu masih anggap saya tak matang.
apetah lagi saya belum bekerja.
tapi ibu tetap bagi sokongan.
ibu masih bagi nasihat macam macam,
suruh saya baca itu baca ini.
saya terima tapi saya masih tak tenteram.
:(

tapi semalam petang saya memang betul betul sedih.
mak & ayah mertua saya datang umah.
time nilah masa yang sesuai nak bagitau depa.
huby nampak tak sabar sabar nak bagitau.
semuanya saya serahkan pada huby.
biar huby yg bagitau.

tanpa saya sedar,,
huby dah pun bagitau masa saya kat dalam toilet.
tapi nape mak macam tak happy??
muka mak tenang tenang je.
saya pikir mungkin berita tu biasa je pada depa.
jadi kami sambung bual bual.
mak tanya "oja takde muntah muntah ke? tak sedap badan ke??"
saya jawablah "takde".
mak cakap lagi sambil gelak gelak "dahlah kamu nak amek sijil nanti. dia mesti ada alah punye walaupun sikit. mak risau masa kamu amek sijil nanti kamu alah".
saya dah terkedu.
dalam hati saya "nak amek sijil nanti kena berdiri ke?? sampai buat kita tak larat ke??"
mak cakap lagi "kalo 6 minggu ni dia takde ape lagi. kalo oja tanak boleh teruskan period tu. kira bulan 8 ni amek sijil macam biasalahh".
"hahhh?? apa ni?? nape kena sampai macam ni??"
saya cakap dalam hati.
saya & huby dah pandang pandang.
tatau nak kate ape.
saya rasa macam dah nak nangis tapi saya tahan je.
saya tengok huby pun dah gelak gelak sedih.
nampak tak ikhlas sangat.
saya memang dah tak terkatalahhh.
sungguh.

dan malam tadi huby tido awal.
lepas solat isyak,, saya mengaji macam biasa.
tapi susah sebab saya nangis teresak esak.
susah nak stop.
saya perlukan huby untuk luahkn perasaan saya.
tapi saya tau huby letih sangat.
semalam huby ngajar sampai petang.
saya tatau nak luahkan kat sape.
akhirnya saya bawak kesedihan saya tu sampailah dalam mimpi.
watevs.



saya risau huby termakan dengan kata kata mak.
saya risau huby dah tak excited macam mula mula.
saya risau tentang macam macam.
yang paling saya risau adalah huby :'(

kenapa orang orang tua suka macam ni?
kalo nak kata takde duit dah nak ada baby,,
dulu pun diorang bukan orang senang.
boleh je ada baby.
hidup je sampai sekarang.
tapi kenapa time kita tak boleh pulak??
saya betul betul tak puas hati.
sakit hati tau tak?
sungguhhh!


EMO EMO EMO sumpahh EMO

18 cheesecake jujah:

-Mr.FiQ & Mrs. FiQ- said...

dah ye ja... jgn pikir2 sgt....
relex je... ikut ckp madet.. teruskan ... bia la ape org nak ckp....

sayang ko ja.... aku ttp sokong ko dr balakang..

jujahxo. said...

thanx banyak banyak ul..

sayang ko gak!
=)

Anonymous said...

laa ni ape cite plk ni?
knp nk emo2?
jgn cenggitu jah.
karang effect kt baby.
abaikan jelah smua tu.
ko kena pikir +ve skrg ni.
derang sayang kt ko tu.
ok jah??


kamal

aLiSh said...

Alah ja yang penting ko ngan madet lah... lagi pun kitaorang kan excited untuk ko... ko cakap lah kat uyul ke aku ke...... dah dah jgn pikir sangat pi tgk tv ke apa mcm biasa.... dush dush kang.....

sabar k.....

jujahxo. said...

@ kamal ;

derang syg kt aku ehh??
hahha! oke oke!
derang syg kt akulahh sbb tu derang kate camtu kan kan?? ;p

*aku sedang cuba +ve kn dirilah ni.
hekhek;p



@ alish ;

cess! kO nk dush dush aku ke alish?? sampai ati kO! aritu ko yg kate x elok dush dush nuyul sbb dia tgh preggy. skang ko nk dush dush aku plak eh!

babapp kang!! hakhak.

Oke oke. papepon thanx alOt lah alish. ni aku nk g tgk tb lah ni.

heuheu;p

aLiSh said...

aku dush dush kalau ko emo nangis nangis lah kalau tak aku tak dush dush :P

jujahxo. said...

hahhaha!! lawaklah kO ni alish.
geramm betolll!!

Oke kalO itu macam aku dah tamO nangis nangis dah.

*TAKOT kena dush dush ngan alish pye pasal.. heuheu;p

Anonymous said...

kak oja.. sedihnye.. =(
adila simpati sgt.
kuatkan smgt ye kak..


adila

aLiSh said...

haha jaga jaga bada alish besar tau tau takot :P

jujahxo. said...

@ adila ;
tenkiu adila :)


@ alish ;
Ohhh takotnyeee!
heee ;p

nakiah said...

dun't be sad jujah. we are here to give u support. dun worry. u also have ur huby, madet rite?
so be strong k!
i know u r strong darling!

jujahxo. said...

yeahhh. i knOw i have madet & all Of yOu guys! i appreciate it. really! :)

andd now i try tO be a strOng wify & umi.

thanx cik kiah!
:)

kasih awana said...

u ok jujah? jgn sdih2. mereka sayangkan u tu jujah. selagi u dpt sokongan dr madet i rs smuanya akan ok.

jg diri ye! =)

jujahxo. said...

thanx kasih..

yeahhh i masih ada madet. i knOw that!

i tau depa sayangkn i tp kata kata depa tlh wat i betOl betOl kecik ati n sedih. but nOw dah Oke :)

u jgn risO yek kasih!

Cik Jannah said...

eh2 nie apsal plk?
mak mentua ko x ske ke ja?

jujahxo. said...

bukan tak suka jannah.
tapi dia risO kalO aku alah nt tym kOnvO.
kan aku de interview lagik.
tym pOsting dah tentu perOt besar membOyOt.
tu yg dia risO sangat tu.

tapi tak kesahlah.
janji madet suka kan kan??

Anonymous said...

be strong oja!
anyway, congrats!
mia dah nk jd auntyla ni ye?
congrats again..=)


mia

jujahxo. said...

thanx alOt mia!!
hepy ehh??
i lagik hepy!

yeayy yeayyy!! ;p