CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20101116

Umar Ziqry 8 bulan

salam & hello.

oke, tau dah. takyah cakap pape. aku mmg lame dah tak update. byk sgt keje wehh! makin nak akhir taun, makin aku kena bwk balik keje. tensionnnnn! mujurlah keje keje aku tu tak mengganggu masa bersama aku ngn Umar. mlm je lepas isyak, baru aku tgk balik sume keje aku tp……………. aku salu tertido daaa.. haih :(



oke lah, aku nk citer sket pasal Umar buah hati pengarang jantung aku.

Umar skrg dah pun msuk 8 bln 12 hari. besar dah kan anak aku? mmg. Umar dah besar dan sehattt! even body dia takdelah tough sgt tp ada jgklah part part yg nmpk chubby kt body dia tu! heheh ;)

Umar skrg dah mula tatih tatih tp mcm biasalah kan, asik jatuh jatuh. baru je nk melangkah setapak, jatuh. bila dah jatuh mengekek ngekek gelak suka. eeeiiiii gewammm!

Umar skrg pantang tgk ummi ngn abi dia solat, mesti dia nk jgk duk atas sejadah. so kalo kitorang solat, kitorang akn bg dia sejadah satu utk dia tonggang tonggek sorg sorg kt situ. satu lg, mesti kena pkaikn dia kopiah sbb nt dia nk goyang goyang kepala masa kitorang doa. hihikkss ;b

haaa Umar skrg dah tak bape suka duk kt dlm katil dia ye.. kalo nk letak jgk, kena agah agah dia dulu dan humbanlah bape byk toys kt dlm tu spy dia leka sblm aku ngn Madet tinggalkn dia. ini kalo dah betul betul terdesak contohnya nak mandi ke, nk msuk toilet ke. kalo aku masak kt dapur, biasanya aku bwk Umar skali. kalo kt dapur, toys feberet dia adalah lesung batu ngn cerek! gedegang gedegunglah bunyinye kalo dia ada sekali kt dapur tu. tak kesahlah janji dia ada depan mata aku.

Umar jgk pantang tgk moto, mesti dia kembungkan mulut dia dan buat bunyi moto. ahaha mmg lawak! dengan muka muka skali tak tahan tu.. kihkih. asal ptg lpas mandi, abi mesti bawak Umar jln naik moto takpun jln kt dpn umah tgk cat miowww ngn birds.

Umar jgk dah sukaaa makan! ape saje bubur yg ummi buat, mesti telan punye. tp kenyang mcm mane pun, dia mesti cari ummi jgk. mengendeng nk susu, buat suara manja manja sambil gesel gesel muka dia kt body ummi. hish kalo kt public segan jgk tau hahaha ;b

susu? emm alhamdulillah Umar masih BF sepenuhnya. syukur pd Allah sbb masih kurniakn susu yg banyakkkkk utk Umar :)

Umar skrg mmg dah merangkak ngn jayanye. Umar kan mmg lambat merangkak, dah msuk 7 bln lbeh baru merangkak. tp dia cpt berdiri. sebelum 6 bln lg dah pandai berdiri ngn meniti niti. Aku suka dgr bunyi tapak tangan Umar masa dia merangkak. Cepek cepek bunyinya so sng nk tau kt mane kedudukan dia even dia takde dpn mata aku.

Oh ye, sampai ni Umar masih belum tumbuh gigi ye.. biarkan, aku tak kisah. Sbb aku tau satu hari nanti mesti gigi dia tumbuh jgk. kan?



sampai sini dululah ye.
aku sibuk sebenarnya ni.
saje curi curi menaip masa Umar tgh tido ni.
lain kali aku tulis lagi.

i love you, Umar Ziqry.
forever.

mmuahhhxxx!
xoxo.
ummi :D

0 cheesecake jujah: